czwartek, 9 stycznia 2014

Ciasto z marcepanem i jabłkami

Marcepan kupiłam w ramach eksperymentu...tylko co z nim zrobić. Przepis znalazłam tutaj
Ciasto jest delikatne, niezbyt słodkie...pyszne...działajcie....

Składniki


 1 kg jabłek
50 g masy marcepanowej w kostce
 200 g masła
sok i starta skórka z 1 cytryny
1 łyżeczka esencji waniliowej lub 1 paczka cukru z wanilią
4 jajka
150 g mąki pszennej
50 g mąki ziemniaczanej
3 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki  Malibu lub rumu
 125 ml wody

Marcepanowe rozetki (u mnie raczej szlaczki:)
100 g masy marcepanowej
50 g zmielonych płatków migdałowych
1 jajko
25 g cukru
1 łyżka cukru pudru


Masę marcepanową kroimy w kosteczkę, mieszamy z masłem, cukrem, wanilią, i skórką z cytryny na kremową masę. Miksujemy powoli, kolejno dodając jajka. Na koniec do masy wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem, na koniec dodajemy alkohol. Jabłka obieramy, ścieramy na cienkie piórka, skrapiamy sokiem z cytryny, odcedzamy i osuszamy. Dodajemy do masy, którą wylewamy na tortownice (średnica 26).  Pieczemy 60-70 minut w 160 st. z termoobiegiem.  Po około 30 minutach  ciasto przykrywamy folią aluminiową.

Wierzch ciasta, rozetki, lub inne zawijasy robimy miksując: marcepan z jajkiem, cukrami i migdałami na gładką masę. Wkładamy ją do rękawa cukierniczego z nasadką w kształcie gwiazdki. Ok. 20 minut przed końcem pieczenia szarlotkę wyjmujemy z pieca i robimy rozetki lub esyfloresy…tak jak u mnie J Ostudzone ciasto posypujemy cukrem pudrem.


Smacznego! 








1 komentarz:

  1. Mi sporo marcepanu zostało po Świętach, i też się zastanawiam, jak go najlepiej wykorzystać :)
    Twoje ciasto kusi :)

    OdpowiedzUsuń