wtorek, 12 lutego 2013

Tort bezowy ..:)



Styczeń i luty to czas wielu urodzinowych przyjęć. Również moich :-)...Tym razem zrobiłam tort bezowy...Przepis otrzymałam od Moniki*....Tort nie jest trudny do wykonania, a efekt gwarantowany.


Wszystkim Wodnikom STO LAT :)

Składniki:

Beza
6 białek**
szczypta soli 
150 g cukru
150 g cukru pudru
1 łyżeczka octu winnego
8 suszonych daktyli
100  g mielonych migdałów na mączkę(opcjonalnie, nie jest konieczna)


Robienie tortu zaczynamy od nagrzania piekarnika do 180 st, oraz przygotowania dwóch blach wyłożonych papierem do pieczenia, z wyrysowanym kołem o średnicy 24cm.
Białka z solą ubijamy na sztywna pianę, dodajemy łyżeczkę octu, oraz stopniowo cukier. Ubijamy, aż piana będzie błyszcząca, jednak nie za długo. Na koniec dodajemy mączkę migdałową  i daktyle, które delikatnie mieszamy.
Masę wykładamy na przygotowany pergamin. Blaszki z bezą wstawiamy do nagrzanego, do 180 st. piekarnika na 5 min. Następnie obniżamy temperaturę do 105 st. i pieczemy 105 min - piekarnik z termoobiegiem.
Po tym czasie wyłączamy piekarnik, uchylamy drzwiczki i pozostawiamy do ostygnięcia. Ja zostawiam na cała noc.

Krem

250 g serka mascarpone
250 g śmietanki kremówki (30)
200 g kajmaku (ja kupuje gotowy)
1/2 szklanki orzechów włoskich posiekanych
10 daktyli posiekanych


Śmietanę ubijamy na sztywno.  Kajmak ucieramy z serkiem. Trzeba pamiętać, żeby zrobić to szybko, gdyż masa może stać się zbyt płynna. Do masy dodajemy ubitą śmietanę, orzechy i daktyle. Delikatnie i krótko mieszamy. Na jeden krążek bezowy wykładamy masę, przykrywamy drugą bezą. Całość posypujemy cukrem pudrem pomieszanym z kakao. 

Smacznego!





 * Monika zaczerpnęła pomysł i przepis ze strony, który możecie znaleźć tutaj
 ** Ekonomia w kuchni: z żółtek możesz zrobić np: faworki, przepis jest tutaj , lub makaron carbonara


















1 komentarz:

  1. Zrobiłam dziś, pyszny:) ale więcej niż jeden kawałek nie da się zjeść, bo strasznie słodki:))

    OdpowiedzUsuń