sobota, 26 stycznia 2013

Ekspresowy murzynek


Zapowiada się "gościnny" weekend. Dlatego dobrze jest mieć "coś słodkiego" do kawki. Po całotygodniowej harówce, nie mam chęci ani siły na pieczenie wymyślnych ciast. Proponuję więc przepis, otrzymany od koleżanki z Gorzowa,  na ekspresowy murzynek. Przygotowanie trwa maksymalnie 15 min :). a efekt murowany. Składniki  na to ciasto zawsze są w domu, i wychodzi z nich duża blacha.  Kiedyś na przyjęcie podałam go w formie muffinek. Prezentowały się bardzo elegancko..

Składniki

5 jaj 
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki 
3/4 szklanki oleju
1 łyżeczka sody 
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 czubata łyżka kakao 
4 jabłka
1/2 szklanki orzechów włoskich/migdałów itp. 
1/2 szklanki żurawiny/rodzynek/suszonych śliwek/ suszonych moreli itp. 

Polewa 

1 tabliczka gorzkiej czekolady
śmietanka słodka 
wiórki kokosowe 

Składniki na cisto mieszamy, dodajemy obrane i pokrojone w kostkę jabłka, orzechy, rodzynki. Mieszamy ponownie. wylewamy na blachę. Pieczemy w 180 st. przez 50 min. 
Czekoladę rozpuszczamy na parze, dodajemy powoli śmietankę, aż masa będzie lekko gęsta i jedwabista.
Po przestudzeniu  ciasta, polewamy je  czekoladą i posypujemy wiórkami kokosowymi. 











Smacznego!




3 komentarze:

  1. Idę robić ... :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze pyszne to ciasto :) robiłam wczoraj i ponownie robie dzisiaj ,dzięki serdeczne za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szybkie ciasta to moja specjalność więc to przepis dla mnie. Większość przepisów czerpię z internetu i na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-wilgotne-ciasto-czekoladowe/ znalazłam świetny poradnik dotyczący czekoladowych wypieków. Polecam wszystkim, którzy lubię piec!

    OdpowiedzUsuń