niedziela, 4 maja 2014

Szaszłyki z mięsa mielonego w stylu arabskim


Uparłam się na szaszłyki na ten weekend majowy :)...arabska kuchnia, z jej przyprawami i aromatami jest bliska mojemu sercu, a raczej podniebieniu...przygotowałam ucztę w stylu arabskim, podałam kibbeh, czyli szaszłyki z mięsa mielonego i kaszy kuskus...  choć pogoda nie dopisała, smakowały wyśmienicie, przygotowane na patelni grilowej, spożywaliśmy je w ciepłym i suchym mieszkaniu...Kibbeh serwowałam z chlebkami pita (przygotowanymi wg tego przepisu) oraz sosem jogurtowo-czosnkowym i zieloną sałatą. Na imprezę, można przygotować wg tej receptury małe kuleczki mięsne, jako przekąski.

Składniki*

1/2 szklanki kuskus
1 mała cebula
400 g mielonego mięsa (powinna być jagnięcina, u mnie mięso  z łopatki)
1/2 łyżeczki mielonego cynamonu 
1/4 łyżeczki pieprzu cayenne 
4 łyżeczki mieszanki allspice (do kupienia w arabskim sklepie: taka lub taka, u mnie przyprawy przywiezione z Libanu)

zalewa 
2łyżki oleju słonecznikowego
2 łyżki ketchupu

Kuskus przygotowujemy zgodnie z instrukcja na opakowaniu. Cebulę siekamy w malakserze (gdy nie mamy malaksera, trzemy ją na tarce), dodajemy mięso, które rozdrabniamy jeszcze bardziej. Dodajemy kuskus, przyprawy i miksujemy dalej. Przygotowana masę dzielimy na 8 równych części. Wokół patyczków (namoczonych w wodzie) formułujemy klopsiki, mocno ściskając, by zachowały swój kształt. Wstawiamy do lodówki na 30min.   Olej łączymy z ketchupem, mieszamy. Kibbeh pieczemy nad rozgrzanymi węglami lub patelnią przez 10-15 min, często odwracając i smarując zalewą. 

Smacznego!


*na podstawie przepisu z książki: "potrawy z grilla" Jacqueline Bellefontaine, 2005r

1 komentarz:

  1. Kiedyś jadłam takie w pracy i mi bardzo smakowaly nazywali je wówczas szisz kebab :)
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń