czwartek, 6 lutego 2014

Dżem cytrynowy


Obecnie to co za oknem uchodzi za zimę, na przemian z wiosną i jesienią....(sorry taki mamy klimat)...tym samym tworzy idealny podkład do rozwoju przeziębień, gryp i innych paskudztw...znalazłam sposób na niepogodę: herbatę z dżemem cytrynowym, świeżym imbirem i goździkami...czujecie ten zapach???...u mnie w pracy cytrynowy dżem zrobił furorę ...musicie spróbować ....a przepis znalazłam tutaj ...



Składniki*



700 g cytryn

700 g cukru

700 g wody 



 *u mnie wyszły 3 duże słoiki i dwa małe....teraz będę robić dżem z większej ilości cytryn.



Cytryny szorujemy, parzymy wrzątkiem. Wkładamy do garnka i zalewamy wodą. Zostawiamy tak na 24 godziny, po czym zlewamy wodę, wlewamy świeżą i gotujemy  30 minut.(będą miękkie) Odcedzamy, zalewamy nową wodą i znów odstawiamy na 24 godziny. Odcedzamy i kroimy w kosteczkę, usuwając pestki. Z wody i cukru gotujemy syrop. Wrzucamy pokrojone cytryny i gotujemy na małym ogniu, aż staną się przezroczyste i miękkie.  Przekładamy do słoików. Po ostudzeniu dżem gęstnieje.


Smacznego! Zdrowego! 




5 komentarzy:

  1. Kocham wszystko, co cytrynowe. Koniecznie muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. O mniam, pyszny musi być taki dżem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. co daje trzymanie cytryn w wodzie przez 2 dni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczyszczony cytryny z chemii ...

      Usuń
    2. Znalazłam tu sposoby oczyszczania owoców z pestycydów, które powinny przyśpieszyć proces w produkcji przetworów. http://www.akademiawitalnosci.pl/jak-szybko-i-tanio-usunac-pestycydy-z-warzyw-i-owocow/

      Mam nadzieje, że to jest rzeczywiście skuteczne :)

      Usuń