poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Scones - słodkie bułeczki prosto z Wysp



Lubię podróżować, poznawać nowe miejsca, smakować nową kuchnię. Jakiś czas temu byłam na Wyspach, w Szkocji, która urzekła mnie klimatem, :), miłymi ludźmi, architekturą (w poprzednim życiu musiałam tam mieszkać, bo kocham wszystko co z Wysp :)...Było: śniadanie angielskie, fish and chips, haggis oraz scones.   Scones to słodkie bułeczko  - ciasteczka, które je się na śniadanie lub do popołudniowej herbaty. Scones należny przekroić, posmarować masłem i dżemem lub śmietana i dżemem. Złożyć razem i jeść jak kanapkę - taką otrzymałam instrukcję :)...Jedno ze śniadań, ze scones w roli głównej, jadłam w kawiarni, w której Kate poznała Williama ...:), a dziś ich druga rocznica ślubu, więc  na Ich cześć  przepis na scones :)






Przepis znaleziony tutaj

Składniki 

260 g mąki pszennej
50 g cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1/4 łyżeczki soli
113 g masła, zimne i pocięte na kawałki
180 ml maślanki



Mąkę mieszamy z cukrem, proszkiem do pieczenia, sodą i solą. Zimne masło, pokrojone w drobną kostkę dodajemy do sypkich składników. Rozrabiamy nożem. Dodajemy maślankę. Wyrabiamy, nie za długo, tak aby składniki się połączyły. Ciasto formujemy w okrągły blat  i wycinamy bułeczki. Wykładamy na pergaminie, smarujemy mlekiem, pieczemy w 180st. aż będą złote. Moje wyszły buły a nie bułeczki, bo wzięłam za dużą szklankę i nie przewidziałam, że tak urosną :)...no cóż błąd nowicjusza, następne będą mniejsze...



Smacznego!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz