niedziela, 14 kwietnia 2013

"Europa" na talerzu, czyli idelany zestaw pinikiowy

Stało się - jest wiosna :)...najlepszy sposób uczczenia tego faktu to wysiłek i posiłek na świeżym powietrzu.  W tym celu naoliwiłam łańcuch w rowerze, nabyłam plecak z zastawą oraz przygotowałam idealny zestaw piknikowy, w którego skład wchodzą: włoska focaccia z oliwkami, polski kurczak pieczony, greckie: sałatka  i sos tzatziki, a na deser: angielskie muffiny z czekoladą. Tak przygotowana ruszyłam wraz z mężem i przyjaciółmi nad Strzeszynek...było super :)



Foccacia 

Składniki:

350 g mąki
1/2 łyżeczki soli  
8 g suszonych drożdży
250 ml letniej wody 
2 łyżki oliwy z oliwek 
100 g pokrojonych oliwek 
sól i rozmaryn do posypania

Mąkę, sól, drożdże przesiewamy do miski, dodajemy oliwę oraz wodę. całość zagniatamy na miękkie ciasto, które przekładamy do miski wysmarowanej oliwą. Odstawiamy w ciepłe miejsce na 1 1/2 godziny. Po tym czasie wyrabiamy kilka minut ponownie, dodajemy oliwki, wyrabiamy. ciasto wykładamy na blaszkę z pergaminem. Formujemy jeden  chleb, lub kilka mniejszych. W placku robimy palcami zagłębienia. Całość posypujemy solą i rozmarynem. Odstawiamy na 30 min do wyrośnięcia. Następnie pieczemy w 190stC przez 20-25min, aż cisto się zarumieni. 
Najlepiej smakuje maczane w oliwie z oliwek :)





Muffiny z czekoladą

375g mąki 
2 łyżeczki proszku do pieczenia
125 g cukru pudru
200 g czekolady (ja miałam biała i mleczną)
2 łyżeczki startej skórki z cytryny - czyli dwie cytryny; (ja użyłam starta skórkę z jednej cytryny i sok z połówki)
375 ml mleka
160 g stopionego masła
płatki migdałowe

W jednej misce łączymy: mąkę, proszek do pieczenia, cukier, posiekaną czekoladę, skórkę z cytryny. W drugiej misce mieszamy jajka i mleko. Masę dodajemy do miski z sypkimi składnikami dodając roztopione masło. Szybko mieszamy aby połaczyc składniki. Ciasto wykładamy do foremki wyłożonej papierowymi papilotkami. Każdą muffinkę posypujemy płatkami migdałowymi. Pieczemy ok 25/30 min w piekarniku rozgrzanym do 200 st.



Smacznego!

PS: mimo pogody i wiosny przecież,  wzbudzaliśmy naszym piknikowym kocem duże zainteresowanie osób spacerujących nad jeziorem:)


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz