niedziela, 21 kwietnia 2013

Tort makowy


Tort urodzinowy mojego M. :)..ale dla mnie to też wspomnienie mojego przyjęcia komunijnego, gdzie podano tort makowy. Nie był zamawiany w cukierni...piekł go mój Kuzyn, absolwent technikum gastronomicznego, był trzypiętrowy, piękny. no i dla mnie miał egzotyczny smak - smak kremu kawowego :)

Składniki

Biszkopt

8 jaj
200 g maku
4-5 szt.  migdałów 
250 g cukru pudru
1 łyżka miodu
6o g bułki tartej

Mak i migdały parzymy, mielimy 2 razy.  Żółtka i cukier ubijamy na pulchna masę, białka zaś na sztywna pianę. Do maku z migdałami dodajemy ubite żółtka, bułkę tartą i miód. Na koniec białka. Delikatnie mieszamy. Wlewamy do wysmarowanej tortownicy. Pieczemy ok. 40-50 min w 160 st. na termoobiegu.

Krem

300ml kremówki
250g serka mascarpone
łyżka lub dwie cukru pudru 
łyżka kawy mielonej 
filiżanka espresso
kieliszek amaretto

Gorzka czekolada do przybrania

Kremówkę bijamy na sztywno. Serek ucieramy z cukrem, kawą mieloną, odrobiną amaretto (kilka kropel). Do masy z mascarpone dodajemy ubitą śmietanę. Delikatnie mieszamy, gdyby krem był za mało „kawowy” lub niezbyt słodki,  dodajemy kilka kropel ostudzonego espresso lub cukru.

Biszkopt przecinamy na dwa krążki. Każdy nasączamy mieszanką kawy z alkoholem. Przekładamy kremem. Wierzch i boki również obkładamy kremem i posypujemy startą, gorzką czekoladą. 

Smacznego! Najlepszego!











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz