czwartek, 17 października 2013

Sernik kajmakowy


Sernik kajmakowy zrobiłam na specjalne zamówienie mojego Barta - maratończyka. W ostatnią niedzielę, biegł pierwszy raz ten dystans. Jestem z Niego bardzo dumna! 
Z tej okazji, prawie, cała rodzina zjechała się kibicować Dudusiowi (żeby nie było to stary koń...:) ...a ponieważ Duduś zażyczył sobie sernik na kruchym spodzie, siostra blogerka musiała go wykonać :).....Połączyłam dwie receptury, z lekką modyfikacją: skorzystałam ze sprawdzonego już przepisu na ciasto kruche (był częścią szarlotki, o której pisałam tutaj), a nadzienie sernikowe podejrzałam u Liski, przepis na jej sernik znajdziecie tutaj.
 

 

Składniki

 Ciasto:

300 g mąki
100 g cukru pudru
150 g zimnego, pokrojonego w kostkę masła
2 żółtka

Z podanych składników zagniatamy ciasto. Wykładamy nim formę do tarty. nakłuwamy i wkładamy do zamrażarki na ok. 15-30 min. Następnie pieczemy 15 min w 180 st. z termoobiegiem.

Nadzienie

380 g kajmaku (puszka gotowego produktu: 150 g zostawiłam na polewę, resztę wykorzystałam do masy serowej)
50 g masła
50 g cukru
1 jajko
2 białka
1 łyżka mąki
500 g sera (trzykrotnie mielony; u mnie zwykły tłusty, biały  ser, który sama mieliłam)

Cukier ucieramy z masłem, następnie dodajemy  kajmak, ucieramy dalej. Do powstałej masy dodajemy stopniowo ser oraz jajko i mąkę. Na koniec ubijamy białka na sztywną pianę i delikatnie dodajemy do nadzienia. Całość wykładamy na podpieczony spód. Wstawiamy do piekarnika 180 st. w termoobiegu na ok. 40 min. Należy kontrolować proces pieczenia, by wierzchnia warstwa za bardzo się nie przypiekła. Liska radzi, aby ciasto przykryć folią pod koniec pieczenia. Studzimy, przy otwartym piekarniku, najlepiej całą noc.

Polewa

150 g kajmaku
2 łyżki masła
płatki migdałów

Kajmak z masłem rozpuszczamy w rondelku. Gdy są grudki - miksujemy blenderm na gładką polewę.

Polewamy ostudzone ciasto, wierzch posypujemy migdałami.  


Smacznego! 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz