wtorek, 8 października 2013

Zapiekanka z kurczakiem


Przejrzałam moje ostatnie posty....słodko tak, że aż mdli, czas na "wytrawny" wpis. Przepis na zapiekankę otrzymałam od Moniki. Monika to osobowość :) i fanka: czyta bloga -  pozdrawiam ją serdecznie ...:)

Składniki*

pierś z kurczaka 
marchewka
cebula
kechup**
majonez
ser żółty

* ilość dopasować należy do ilości jedzących, wielkości naczynia do zapiekania.

Pierś z kurczaka, myjemy, rozcinamy na płaski plaster lub kroimy w mniejsze kawałki. Doprawiamy solą i pieprzem. Wykładamy na dno naczynia do zapiekania. Na to rozsmarowujemy, cienką warstwę kechupu. Kolejny poziom to cebula, pokrojona w piórka. Uważam, że powinno się ją chwilę zeszklić, wówczas można skrócić czas pieczenia. Na to gruba warstwa, startej (na dużych oczkach) marchewki. Całość pokrywamy delikatnie majonezem, nie za dużo. Zapiekankę wieńczymy startym żółtym serem. Pieczemy ok 30 -40 min w 200st. Podajemy z ryżem lub na sałacie.
Uwaga! Zapiekanka może nie prezentuje się jak Anja Rubik, ale jest tak pyszna, jak Anja sławna i piękna :)

Smacznego! 

** pytałam na FB o pisownię...eksperci podpowiedzieli, że forma wybrana przeze mnie jest poprawna. Marcin i Adrian dziękuję bardzo :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz