środa, 9 lipca 2014

Tarta z cukinią


Przepis otrzymałam rok temu od Mamy Ani ;-)....później Kuzynka Aldona zapytała o przepis na tartę na słono, a że dopiero teraz mam zdjęcia i jakoś natchnienie przyszło przedstawiam recepturę...(żeby ją znaleźć  przeszukałam dwa ogromne pudła ze zbiorem przepisów)...można go potraktować jako wersję podstawową, czyli ciasto i zalewa, środek zaś zmieniać wedle uznania i fantazji. Możemy użyć brokułów, orzechów włoskich i sera lazur, albo boczku i porów, marchewki z papryką i fetą, albo chorizo i  paprykę... Co kto lubi...Aldona spóźniony ....mam nadzieję, że wykorzystasz...


Składniki


Ciasto



125 g zimnego, posiekanego masła

250 g mąki (może być pół na pół zwykła pszenna i krupczatka)

szczypta soli 

50 g startego, twardego sera typu parmezan, grana padano, rubin długo dojrzewający (użyłam tego ostatniego, jest bardziej przystępny cenowo :-)

1 jajko wymieszane z zimna wodą. 



Masło siekamy z mąką. Dodajemy ser  i jajko z wodą. Zagniatamy szybko ciasto, którym wykładamy formę. Całość odstawiamy na 1h do lodówki lub 15 min do zamrażarki. Po wyjęciu nakłuwamy widelcem i wstawiamy na 15 min do piekarnika w 180 st termoobieg. 



Nadzienie

3 małe cukinie lub dwie średnie 

pęczek dymki lub jedna cebula

3 jajka 

150 ml śmietany ( u mnie 12%)

sól/pieprz

100 g sera feta 

100 g sera rubin



Cukinię szatkujemy na dużych oczkach, solimy i odstawiamy na durszlaku na ok. 15 min, aby usunąć nadmiar wody. Cebulę kroimy, podsmażamy, dodajemy przepłukaną i osuszona cukinię. Smażymy chwilę, doprawiamy solą i pieprzem. 

Jajka ubijamy ze śmietaną, doprawiamy solą i pieprzem. 

Na podpieczony spód wykładamy cukinię, pokrojony w kostkę ser feta. Całość zalewamy masą jajeczna i posypujemy serem typu rubin lub parmezan. Pieczmy w 190 st termoobieg, z opcją góra dół, ok. 35 min. 



Popoddajemy na ciepło lub zimo z mieszanką sałat. 



Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz