poniedziałek, 15 grudnia 2014

Ryba "po grecku"

„Ryba po grecku”, to klasyk na świątecznym stole...:-) przynajmniej w mojej rodzinie....poniższy przepis odbiega od tradycyjnego...raczej jest to ryba w sosie słodko - kwaśnym....zaproponowana przez Aurelię, od razu stała się hitem na świątecznym spotkaniu firmowym….

Składniki

1 kg filetów np. dorsz, sola, pstrąg łososiowy, łosoś
bułka tarta lub zmielone płatki owsiane 
jajko 
sól/pieprz 
cebula
ogórki konserwowe

Sos

6 łyżek octu (u mnie z jabłek)
3 łyżki cukru (ja dodałam tylko jedną)
3 łyżki keczupu (u mnie pikantny) 
1/2 szklanki oleju (u mnie olej kokosowy, roztopiony)
2 szklanki wody 
słoik koncentratu pomidorowego

Filety doprawiamy solą i pieprzem. Smażymy panierując: bułka, jajko, bułka. Odsączamy rybę na ręczniku papierowym. Składniki sosu łączymy w garnku, zagotowujemy. Cebulę kroimy w piórka, ogórki (ok. 4-6 szt.) kroimy w plasterki. Do miski wykładamy: rybę cebulę ogórki, sos, rybę cebulę, ogórki, sos. Całość odstawiamy do ostygnięcia. 

Smacznego! 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz