niedziela, 25 listopada 2012

Szarlotka Teściowej mojej Siostry


Szarlotka ta jest bardzo prosta i pyszna, choć pierwsze jej wykonanie (lata temu:)...nie znalazło uznania...:)...

Najlepiej smakuje na ciepło z lodami waniliowymi:

Ciasto:

0,5 kostki masła
1,5 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru 
4 żółtka
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
cukier waniliowy lub łyżeczka esencji waniliowej (ja używam tej drugiej) 

Piana:

białka 
0.5 szklanki cukru pudru
szczypta soli

Nadzienie*:

3 lub 4 jabłka
łyżka brązowego cukru
łyżka cynamonu 

Zagniatamy ciasto z w/w składników, dzielimy na dwie części i  odstawiamy na 20/30 min do lodówki. Przygotowujemy tortownicę (ja mam o średnicy 24). Wykładamy pierwszą część ciasta. Pieczemy ok. 10 min w 180 st. Jabłka obieramy i kroimy, dodajemy cukier, cynamon,  wykładamy na podpieczony spód. Wylewamy ubite białko z cukrem, na koniec ścieramy drugą część ciasta, na tarce z grubymi oczkami. Pieczemy ok. 30 min w 180st. 


SMACZNEGO!




* do nadzienia można użyć innych owoców (np. wiśni) lub jabłek ze słoika (ja robię je samodzielnie: jabłka plus cukier brązowy plus cynamon, smażę do częściowego rozpadu owoców, potem wkładam do słoików i pasteryzuję. Są pyszne jako dodatek do naleśników oraz ciast) 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz