czwartek, 2 października 2014

Surówka z dyni z ziołami

Dynię odkryłam późno....pierwszy raz jadłam u Dziadka na imieninach...taką w occie - dzieło przyszywanej babci Irenki - ...była odkryciem kulinarnym wieczoru ....od tej pory poznałyśmy się z dynią,  robię  z niej dżem, piekę ciasta, zupy i dania główne....nigdy jednak nie jadłam surowej...podczas lektury "Kuchni Polskiej" - Hanny Szymanderskiej odkryłam przepis na surówkę...jest wyrazista, chrupiąca...idealna do mięs duszonych, drobiu....polecam!

Składniki

300 g miąższu 
1 duże jabłko
łyżeczka soku z cytryny
2 łyżki posiekanej bazylii i pietruszki 
łyżka posiekanej mięty 
pół szklanki orzechów włoskich posiekanych
(w oryginalnym przepisie były rodzynki +2 łyżki białego wytrawnego wina, nie lubię więc nie dodałam…) 

sos

3 łyżki majonezu 
2 łyżki jogurtu greckiego/naturalnego
łyżka soku z cytryny
sól/pieprz 
szczypta cukru 

Składniki sosu mieszamy. Jabłko i dynię ścieramy na dużych oczkach, skrapiamy cytryną. Łączymy warzywa z posiekana zieleniną, orzechami rodzynkami (opcjonalnie). Całość zalewamy sosem, mieszamy. 

Smacznego! 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz